čtvrtek 16. ledna 2014

Octový čistič

Posledních 14 dní jsem byla pořádně nachlazená. A protože stále kojím, k léčení mi pomáhaly i citrusy. Bylo jich opravdu hodně, a tak jsem se rozhodla, že si aspoň konečně vyrobím domácí bezchemický octový čistič. Nic těžkého. Přípravkami na bázi octu čistím poměrně často a vždycky to funguje. 
Klasický ocet mám doma jen na 3 věci - do kulajdy, na čištění váz a jako ustalovač barev při barvení vajec. Jinak ho skoro nepoužívám. A tak mám teď pro něj i další využití. 
Čistič jsem dělala podle holek z Herbáře.
Ingredience:
1,5 kg slupek z citrusů 
(pomeranče, citrony, limety, grepy)
1 l octa
celá skořice
badyán
hřebíček

Slupky z citrusů naškubeme do velké sklenice, zalijeme octem, přidáme všechno koření a upěchujeme. Necháme 14 dní odstát a kontrolujeme, že jsou slupky ponořené, aby nám neplesnivěly. Poté nelijeme do nádoby s rozprašovačem a můžeme uklízet.
Videorecept zde .  

6 komentářů:

  1. O octovém čističi jsem několikrát slyšela. Kupodivu i včera plus i o účincích sody na čištění všeho! Vyzkouším. L.

    OdpovědětVymazat
  2. Určite vyskúšam lebo ocot bežne používam na čistenie obkladačiek v kúpeľke ale potom to strašne smrdí od octu.
    Rena

    OdpovědětVymazat
  3. Super nápad a určitě nebude tolik smrdět, jak samotnej ocet. O tom, co funguje při kojení a nemoci, jsem psala nedávno, ale je pravda, že citrusama jsem šetřila (občas se mi malá potom osype). Ale nechám sníst celou síťku pomerančů muže a vyzkouším :)))
    Vendula

    OdpovědětVymazat
  4. Wow, perfektný nápad! My doma čistíme len s octom a vodou, chvíľu to síce "cítiť" no rýchlo to vyprchá a hlavne je to bez zbytočnej chémie. Díky za nápad, určite vyskúšame ;)
    Som rada, že som našla tento pekný blog, budem sem chodiť po inšpiráciu ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Nápad z Herbáře z České televize :-)

    OdpovědětVymazat